انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قیمت حلیم و شله مشهدی اعلام شد

  • کد خبر: ۶۳۷۳۹
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
قیمت حلیم و شله مشهدی اعلام شد
رییس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکبابی‌ها، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده و سازمان صمت قیمت حلیم درجه یک را کیلویی ۲۸ هزار تومان و شله مشهدی درجه یک را ۳۲ هزار تومان در ماه رمضان اعلام کرده است.

نجمه سرباز| شهرآرانیوز، حسن امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ما  افزود: با توجه به کرونا هنوز مشخص نیست که ما در ظهر‌های ماه رمضان بتوانیم غذای بیرون بر داشته باشیم، اما طبق روال هر سال از سه ساعت مانده به افطار، توزیع حلیم شروع می‌شود و از دوساعت مانده به افطار غذای بسته‌بندی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه از پارسال تاکنون ۲۰ درصد واحد‌های صنف ما تعطیل شده‌اند، افزود: علت آن هم ندادن نرخ مشخص و واحد و به‌روز بوده است. زمانی که مرغ و گوشت و سایر اقلام خوراکی گران می‌شود ما هم توقع داریم تا نرخ بر اساس وضعیت موجود و قیمت روز اقلام به اصناف ما اعلام شود و این در حالی است که این اعلام نرخ دو تا سه ماه زمان می‌برد تا به ما اعلام شود.


قیمت مرغ و گوشت گران می‌شود اما نرخ رستوران، نه!

امیریان با گله از اینکه قیمت مرغ و روغن و... هر روز در حال افزایش است و این در حالی است که نرخی که به اصناف ما اعلام شده بر اساس قیمت‌های سابق بوده است و این اصلا برای اصناف ما به‌صرفه نیست و چرخ این واحد‌ها به هیچ عنوان به‌درستی نمی‌چرخد، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد این واحد‌ها به علت ندادن نرخ مشخص و به‌روز تعطیل شده‌اند و این در حالی است که اگر اصناف نرخ را به‌صورت سلیقه‌ای تعیین کنند سازمان تعزیزات و بازرسی و... جریمه‌شان می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده نرخ را به‌روز اعلام کنند تا اصناف ما بتوانند مایحتاج خود را تأمین کنند، گفت: متأسفانه ضعف مدیریت در انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده، مشکلات اصناف ما را چندین برابر کرده است.


وی افزود: هیچ یک از اعضای زیرپوشش این اتحادیه مجبور به تعطیلی نیستند، اما با توجه به شیوع کرونا و کاهش مشتریان و نبود نرخ مشخص و به‌روز متأسفانه دارندگان این واحد‌ها به‌صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی کردند. در حالی که خیلی از این رستوران‌ها، از واحد‌های بنام و باسابقه شهر مشهد با ۷۰ و ۸۰ سال سابقه فعالیت تن به تعطیلی دادند.

امیریان تعداد واحد‌های دارای پروانه کسب از این اتحادیه را یک هزار واحد صنفی اعلام کرد و گفت: حدود ۴۰۰ واحد صنفی آشپزخانه و ۳۰۰ واحد کبابی و حلیم و ۳۰۰ واحد هم چلوکبابی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->